« Home | Turizm » | Araştırma :)) » | OYUN TEORİSİ - MAHKUMLAR AÇMAZI (PRISONNERS DILE... » | Mr. Blonde » | HIRS ve AZİM » | ÜNLÜLERİ DE DOLANDIRDILAR » | Blowback Mountain » 

Monday, May 15, 2006 

Multible Personality Disorder (Çoklu Kişilik Bozukluğu)

Multible Personality Disorder, Türkçesi Çoklu Kişilik Bozukluğu. Geçen aylarda sinemalarda gösterime giren “Beyzanın Kadınları” isimli film ile birlikte gündemi bayağı meşgul etmişti. Filmde çoklu kişilik bozukluğu hastası Beyza (Demet Evgar), dört farklı karakteri canlandırıyor. Ayla, küçükken kadınlığı bastırılmış bir kadın. Dilara, sınırları olmayan bir kadın. Bu sınırları olmayan kadın o kadar çok ön plana çıkmış ki, bunun da zıttı Rabia, onun vicdan noktası. Beyza ise, hafıza kopuklukları yaşayan ana karakter.

Çoklu kişilikte bireyler birden fazla kişilik gösteriyormuş. Temel kişilik kibar, sakin ve temkinli ise, ikinci kişilik kaba, faal ve uçarı bir özellik gösteriyormuş. Bazı bireyler bir, iki, üç hatta dört kişilik gösteriyormuş. Genellikle, her kişilik öbür kişilerden haberdar değilmiş ve buraya dikkat Türkiye çoklu kişilik bozukluğunun en sık yaşandığı ülkelerin başında geliyormuş.

Çoklu kişilik bozukluğu Beyza’nın Kadınları’ndan önce de birçok sinema filmine konu edilmiş. Bunların arasında en çok bilineni Chris Sizemore’un gerçek yaşamının konu edildiği “The Three Faces of Eve” isimli film. Sizemore, gerçek hayatında yirmi yıl boyunca yediden fazla değişik kişiliği bir arada bulundurmuş.

arkadaşlarım vasıtasıyla bir bayanla tanıştım.bana adının yusuf olduğunu söyledi ve bi önceki hayatında onun eşi olduğumdan bahsetti.yani o bayanın bedenini kullanarak eski eşini bulmaya çalıştığını söyledi.etrafında 20 kadar kız var buna inanmış.hepsinin eşleri bu bayanın bedeninden bize ulaşıyor sözde.yani 20den fazla kişilik barındırıyor.arkadaşlarım inandığı için bende inandım bu saçmalığa ama zamanla tuhaf birşeylerin oluğunu farkettim diğer kızlarda farketti.hepimize ayrı ayrı oyunlar oynadı ve hepimizi birbirimize oynattı böylece herkes onların üstün varlıklar olduğunda inandı yukardan gelen...eğer onların her istediğini yaparsak iyi davranırsak yalan söylemezsek onlara kavuşacağımızı söylediler bize.yani onları haketmemiz gerekiyormuş.ve böylece bizler ona baktık her ihtiyacını karşıladık para verdik üstelik cinsel açıdan tatmin ettik.ama çok doyumsuz her bakımdan.kızlar bir araya gelince ve konuşunca ki bu yasaktı herşey ortaya çıktı ve bu bayanın hasta olduğunu anladık.ben onunla 8 ay geçirdim 5 sene geçirenler var.ben elindeki son kişiydim ve hala beraber görünüyorum.yaptıkalrına rağmen ona yardım etmek istiyorum.NE YAPMAM GEREKİYOR?BU İNSAN TEDAVİ GÖRÜRSE DÜZELİR Mİ?KİME DANIŞMAM GEREKİYOR HANGİ DOKTORA GİTMEM GEREKİYOR?BENDEN SONRA BAŞKA KURBANARI OLSUN İSTEMİYORUM.LÜTFEN BANA YARDIM EDİN

Sanırım sizinki cehalet ile iyi niyetin biraraya gelmesiyle meydana gelmiş. Anlattıklarınıza bakılırsa diğer arkadaşlarınızle birbirnize biraz da gaz vermişiniz. Herbirinizle ilgili bilgileri diğer arkadaşlarınızdan alıyor anladığım kadarıyla. Cehalet meselesine dönersek bu cehalet farklı cehalettir. bu din cahilliğidir. İstediğiniz okulu bitirin dininizin temel gereksinimlerini yada değerlerini diyebiliriz; öğrenmediğiniz için böyle bir oyunun içine düşmüşünüz. Benim garibime giden şey hala bu kişiye karşı bir merhamet beslemeniz. Bu kişi dediğiniz gibi hasta olabilir. O zaman onunla resmi sıfatı olan ( özel muayenehane psikiyatırları değil) örneğin Bakırköy ruh ve sinirden bir doktorla görüştürüp işi resmi ve ehil kişilere bırakıp aradan çekilmeniz lazım. Dışarıdan akıl vermesi kolay diyebilirsiniz ama sizinki iyi niyeti aşıp kurbanla onu rehin alan suçlunun yakınlaşması haline gelmiş.(tıpta bu da psikolojik bir rahatsızlıktır.) Kurban suçluyu herzaman savunur hale geliyor, kendini mahdur etmesine rağmen. Eminim siz o derecede değilsiniz.
Son olarak (sizi korkutmak için söylemiyorum) bu kişinin içine cin girmiş olabileceği ihtimalinide gözardı etmemek lazım. Bu çağda olur mu öyle şey sen uçmuşsun falan demeyin. Çünkü hıristiyanlıktaki şeytan çıkarma ile bizde ki cin çıkarma olayları aynı konunun farklı adlandırılmasıdır. Bu yüzden
sizlerle alakalı geçmişte olan şeyleri bilebilme ihtimali var. ama gelecekle ilgili söyledikleri sadece sallamalardır. Çünkü Allah Gaybı yalnızca kendine saklamıştır. Ama dedikleri çıkıyor gibi şeylere sakın kapılmayın birincisi siz inanmak istiyorsunuz; ikincisi söyledikleri o dediği için değil Allah öyle olmasını takdir ettiği için olurlar. Böyle yaparak gaybı bildiğini iddia eden kişinin küfrü (kafirliği) daha da arttırılır.(özellikle falcılarda bu kapsamdadır.)
Artık önemli olan bu kişiyle mümkün olduğunca az görüşmek ya da hiç görüşmemektir.
Ama bu kişinin sizi kandırdığı yani size oyun oynayıp sizden faydalandığı ihtimali bende daha ağır basıyor. Eğer bu şekilde çıkarsa savcılığa gidip suç duyurusunda bulunmanızı tavsiye edeceğim.
Gönül isterdi ki bu yazdıklarınızı daha önce görüp cevaplandırayım. Umarım bu yazdıklarım işinize yarar.
Eğer okursanız cevap yazmanızı rica ediyorum. Siteyi düzenli olarak kontrol edeceğim.

Post a Comment

About me

  • Name: Mesut
  • From: istanbul, Türkiye
Profile

Photographs

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from mes_ozt. Make your own badge here.